Måndag.

Jaha, måndag igen.. Och vad gör man? Absolut ingenting.
Men, jag tänkte skriva något annat..
Ni vet ju att jag har haft en del mardrömmar det senaste året…
Nu har det varit lugnt i några veckor, men inatt började det om igen…
Jag drömde om mig, pappa och min lilla skrutt…
Vi va i pappas gamla hus, han skulle köpa en ny bil av någon snubbe…
Kommer inte ihåg om det va någon jag kände eller inte…
Jag kommer ihåg en bil, en kille och jag, pappa och my som stog på altanen.
Helt plötsligt börjar den här killen skjuta mot oss och helvetet bryter lös…
Jag blir träffad både i benet och magen, men springer därifrån med skrutten
bredvid mig för att skydda henne… Jag säger åt henne att springa långt bort,
så att hon skulle vara säker…
När hon har kommit ganska långt bort och jag har vänt mig om för att se vart pappa
är så ser jag hur den här killen riktar pistolen mot pappa och avlossar ett skott som
dödar honom…
Sen vaknade jag i panik…
Jag vet inte varför jag drömmer det här, det är inte första gången jag drömmer om att 
någon i min familj blir skjuten. Men i vanliga fall brukar jag komma ihåg vem det är
som skjuter också.. Det brukar alltid vara samma person, men inte den här gången,
jag hade kommit ihåg dom där tomma, isblåa ögonen isf..

Men ne, nu har jag skrivit om min dröm, nu ska jag fixa middagen så jag och V hinner iväg för en utbildning ikväll.

see ya/ Thess

Lämna en kommentar