Misslyckats.

”Du har inte misslyckats förrän du ger upp”

Vet ni, då har jag misslyckats nu. För jag ger upp! Jag orkar inte mer. Jag vet inte vad jag kämpar för, om jag kämpar för något. Jag har kämpat och försökt varje dag nu väldigt länge, varje dag för att försöka ta mig upp igen. Men varför.? Det känns bara lönlöst alltihop. 

Så, jag ger upp! Orkar inte fortsätta kämpa längre. Inte när jag inte har något att kämpa för. 

Hur och vad jag än gör så blir det fel. Antingen rasar jag av det eller så påverkas folk i min omgivning negativt av det. Så… varför försöker jag ens.? Varför försöker jag göra saker med och för andra? Varför försöker jag lyfta upp mig själv.? Varför försöker jag vara glad.? Det är ingen idé. 

Det är inte meningen att jag ska komma upp igen. Så jag stannar här nere nu. Jag lär inom snart framtid ha eliminerat de få personerna jag har kvar i mitt liv, men det är nog vad som är bäst för dom. 

Lämna en kommentar