En vecka

I vanliga fall brukar jag nu fundera på resan tillbaka söderut, har jag med mig allting, har jag något att äta, när ska vi åka osv..
Denna gången funderar jag på morgondagens middag och vilken tid jag bör vara hemma så jag kan duscha och sova i tid så jag orkar jobba på måndag..
Känns så sjukt konstigt att inte åka tillbaka nu.
Men, jag trivs såååå bra på nya jobbet, det är som gjort för mig! Har helt ärligt saknat att ha riktiga arbetsbyxor på mig sen jag slutade på förra industrijobbet. Och jag har fasta tider nu, inget hattande fram och tillbaka längre.. Åhh, det känns såå bra!

Det som känns mindre bra är att jag har skavsår på skinkorna av cykeln jag använder, jag är trött redan vid sju på kvällen och jag går upp innan fem på morgonen.. Tar emot liite.. Men det kommer bli kanon när jag är van vid allt igen. 🙂
Har redan nu sett skillnad på vågen också, visserligen bara lite, men det är ju kanon! Går åt rätt håll iaf.
Och på tal om det, jag har på en vecka cyklat ca 3 mil.. Bör tillägga att jag har endast två km till bussen.. Så, en mil mer än tur och retur buss en arbetsvecka. Har också bara jobbat i fyra dagar så blir ju 1,8 mil extra denna vecka. 🙂

Som det känns nu så kommer jobbet bli jättebra, kommer få ordning på livet med lite nya rutiner och fasta tider, och min kropp kommer att må ännu bättre av så mycket motion varje dag. Kommer kanske få min drömkropp inom ett år ändå. 🙂

Nu ska jag krypa under täcket och glo på film ett tag.
Sov gott mina fina. / Tishiii

Ett svar till “En vecka

Lämna en kommentar