Boende.

(Mamma, skratta inte för mycket när du läser om vår diskussion.)
Jag och min mor satt och diskuterade vårat hem för en liten stund sen..
Och, ni kommer säker tycka att det här är väldigt förvirrande, för det är det.
Men, vi har inte riktigt kommit underfund med hur man förklarar vårat hem..
Vi bor i ett hus, men det är en lägenhet..
Så, bor vi i ett hyreshus eller en hyreslägenhet? 
Enligt kontraktet är det en lägenhet, men det är ett helt fristående hus..
Att säga att vi bor i ett hyreshus är ju som att säga att man hyr en liten etta i ett stort hus med lägenheter, men så är ju inte fallet..
Men att säga att det är en lägenhet är ju samma sak, ingen fattar att det är ett hus..

Så, hur i helvete ska vi förklara hur vi bor egentligen?
Jag har ingen granne vägg i vägg, över eller under mig så..  Lägenhet på kontrakt men hus i verkligheten..

Hur skulle ni förklara detta?

/Tishiii

2 svar till “Boende.

  1. Hi hi… förvirrande i mitt huvud det är det men, jag vet i alla fall att jag bor i ett hus som är en lägenhet …. eller hur var det nu???? Hmmm……

Lämna en kommentar