Vem är jag

Jag satt nyss och kollade på en serie som jag brukade följa för några år sedan…
Mitt i allt spelas en låt som låter väldigt glad och positiv men om man lyssnar på texten så inser man att den inte är det egentligen..
Det jag vill komma till är att, jag började tänka lite när jag hörde den.. Fundera..

Vem är jag?
Therese, Pezen, Tishiii, Thess, Sötnos, älskling, gullet, bitch, satmara, slampa, hora..
Det här är smeknamn och ord som jag blivit kallad för de senaste två åren.. Några av dom iaf. Bara smeknamnen visar flera olika sidor av mig.. Pezen är den jag känner mig som, Therese är den jag är på jobbet och bland folk som inte känner mig än, Thess var jag i Grekland i somras för det var lättare än Therese för många, även i Sverige är jag Thess för några, Tishiii är jag här och har några bekanta som känner mig som Tishii också.*Alla orden.. Det är som sagt sånt som folk kallar mig för antingen för att dom vill, för ett rykte dom hört eller för att något har hänt mellan oss just då..

Men vem är jag? Är jag den galna rockertjejen med kort, spretigt, rött hår som gör precis det hon känner för… Eller är jag den lite enklare rocktjejen med långt, lockigt, rött hår som är lite mer försiktig med vad hon gör för att vissa saker kan få andra att se annorlunda på henne?

Dom här meningarna jag nu har skrivit har snurrat i mitt huvud länge nu, 16 månader för att vara exakt.. Än idag vet jag inte svaret på någon av frågorna..

Vem är jag menad att vara? Vad är det jag ska göra här i livet? Och vart är den meningen att jag ska vara?

Det tål att tänkas på. Jag har hela livet på mig att klura ut det.

Bild
Är det här jag? Den lugnare, lite mer enkla rocktjejen…

Bild
Eller kommer jag alltid att vara den här tjejen? Den lite mer galna som är mer spontan.

/ ?

Lämna en kommentar