uhff..

Jaa, vad säger man?
Jag är trött.. Och har fortfarande sjukt ont efter operationen..
Vet inte varför jag fick såna smärtor den här gången faktiskt.

Iaf, den här helgen spenderade jag på jobbet, blev lite övertid också.
I lördags, både när jag jobbade och på väg hem så tänkte jag mycket
på folket omkring mig. Kunderna på restaurangen, folk på bussar som
åkte förbi hela tiden och de som gick förbi när jag väntade på min
buss hem.
Hälften av dom som kom in på restauranger hade alkohol med sig in,
hälften av dom var minderåriga..
Det satt ungdomar i grupper på bussarna med ölburkar osv i händerna
och dom skrattade och hade roligt..
Folket som gick förbi när jag väntade på bussen hem efter elva, dom var 
redan onyktra och skrek när dom vinglade över vägen in mot stan..

Det var tråkigt att se faktiskt, speciellt de minderåriga.. Det kändes som 
att det enda sättet för folk att ha roligt på är genom alkoholen.
För hur mycket jag än tänker tillbaka så kan jag inte minnas att jag har
sett folk ha så roligt när dom varit nyktra, sorgligt men sant.

Jag skrev på fb för kanske två veckor sen att jag längtade efter en utgång
med fina vänner..(eller något liknande) Och ja, det gör jag, men inte för 
att dricka alkohol, jag vill gå ut, dansa, skratta och ha en grym kväll med
underbara människor. Sen att jag kanske köper en öl eller två, dom kan
lika gärna få vara alkoholfria, jag gillar bara smaken. 
Jag vill inte gå ut för att dricka mig redlös, jag har gjort det förut men lagt
det bakom mig.
Det är väl när man själv har kommit förbi det stadiet som man inser hur
fel det är och ser ut när man är tokfull klockan elva, när man är 16 år
och går så försiktigt man kan för att det inte ska klirra om flaskorna
man har liggandes i väskan men det klirrar till och man blir livrädd..
Men när man var där själv, då kunde man inte tänka att det kunde vara
roligt att umgås med vänner eller gå ut på krogen och vara nykter,
det fanns inte i ens värld då.

Konstigt det där.

Men, nu har jag fått det ur mig också, dags att tänka framåt..
Men jag orkar inte tänka längre än till imorn.
Gå upp halv nio, duscha, åka och storhandla, ta en promenad till jobbet,
jobba ca 8 timmar och sen ta bussen hem igen vid halv åtta.
Då är frågan, ska jag orka färga håret imornkväll eller ska jag vänta till
på onsdag när jag är ledig igen? För efter det hinner jag inte innan jag
sticker iväg från den här staden ett tag. Vart jag ska får ni reda på till
helgen istället. Roligare så. 😉

Nu tänker jag iaf krypa under täcket och försöka sova näääästan nio timmar.
See ya/ Thess

Lämna en kommentar