Är det?

Det jag skriver nu, det skriver jag som att det handlar om mig.. Även fast det mer är en öppen fråga om vad som är okej.

Är det okej att döma mig för mitt yttre?
Är det okej att säga nedlåtande saker till mig, om mig?
Är det okej att håna mig framför mina vänner?
Är det okej att använda mig som en leksak för att sen kasta bort mig och göra narr av mig?
Är det okej att tro att det är okej att göra så för att en stark person som jag inte kan ta illa upp, en sån person som jag har inga riktiga känslor och kan inte bli sårad?

Är något av det här okej?
Är det meningen att jag bara ska acceptera det och blunda för det för att sedan i ensamhet vara förstörd, sårad, känna mig värdelös och förödmjukad..?
För att sedan ha fått så mycket skit så jag förlorat tron på mig själv? Att ha blivit behandlad så illa så jag känner att jag är ingenting värd? Att det är såhär mitt liv ska vara..

Jag ska bara vara en slagpåse och en leksak för andra.. För jag är inte värd att bli behandlad med respekt som andra.

Är det okej? Något av det?

Lämna en kommentar