Men dåå…

Min hosta vill inte ge med sig så mina lungor tar stryk…
När folk är i närheten och jag hostar så lägger jag bara händerna över lungorna för smärtan..
När jag är ensam, då är det annat serru, då vrider jag mig av smärta för det gör så sjuuuukt ont..
Men det blir väl så när man spenderade tre dygn i rad med att hosta, både dagar och nätter.. 

Tänk om man bara kunde dricka en flaska hostmedicin och sen va det över… Men det går icke serru,
för det första kommer man må sjukt dåligt av den mängden, och för det andra så hjälper inte medicin just nu… Bläää är vad jag säger..

Jag vill få bli frisk igen så jag kan få träna… Trots att jag knappt ätit sen i onsdags så känner jag att pga att jag inte tränat så har kroppen blivit ful och tråkig igen… Jag som hade börjat få fina linjer på magen igen redan… Hatar att vara sjuk.. Men det kanske ni förstår…

Den här dagen spenderade jag en och en halv timme i skolan, sen umgicks jag med R då han/hon inte riktigt kände för att vara ensam idag, var en lite jobbig dag för oss båda så..  Vid lunch rörde jag mig hemåt och möttes av min mormor på parkeringen, hon och några tantaluringar hade varit nere i någon håla utanför den här staden och passade på att komma o fika. Resten av dagen har jag då pluggat, pluggat lite mer och nu pluggar jag lite till… Samtidigt som tankarna far runt som studsbollar i huvudet, det är aldrig en lugn stund där längre…   Men, jag kämpar vidare med pluggandet ändå, har slutprov om ca två veckor så… DÅ ska allting sitta.. Men jag vill inte avsluta utbildningen, det känns som att man inte kommer ha kontakt med någon då längre.. Och det är några jag inte vill förlora kontakten med nu..

men, vad ska man göra?  

Ja just det, låten i förra inlägget… Det finns en mening med den, känns som något jag skulle skriva till en person som var en stor del av mitt liv till, förra sommaren ungefär.. Jag tror inte att han/hon läser mig blogg, har nog aldrig gjort det heller så.. Men trots det vill jag inte nämna något om vem det kan vara mer än att säga att jag idag inte vill ha kontakt med denna person. Han/hon svek mig så grovt när jag behövde honom/henne som mest så… Nej tack säger jag.  Men som sagt, jag tror jag har koll på vilka jag känner som läser här ofta eller bara ibland då ni antingen brukar kommentera eller sms’a om något jag skrivit när ni funderar på det så.. NI behöver inte tro att det är någon av er. 🙂

Nu ska jag krypa ner under täcket och slänga på en film… Skola imorn igen så, måste försöka sova lite inatt, helst utan mardrömmar.

God natt/ Thess 

Lämna en kommentar