Idag…

Söndag…
Mamma är och jobbar, V är iväg på två tävlingar, så det är jag, O och alla djuren hemma.
Sitter just nu i köket och väntar på att pastavattnet ska börja koka så jag kan börja med resten av middagen också.. Men det va inte det här jag skulle skriva om egentligen…

Jag har en dålig dag idag, en riktigt dålig…
En sån dag som jag inte vill le på, jag vill inte prata, ingenting..
Jag vill bara vara helt ensam i ett mörkt rum ungefär…
Men, som den enda vuxna hemma så har jag en del att fixa, typ som middag och sånt..
Så, det där med att vara ensam funkar inte så bra hela tiden…
Men nästan eftersom O sitter inne i sitt rum och spelar och har gjort det hela dagen.

Jag funderade på varför jag har en så dålig dag, men som vanligt så kom jag inte fram till något bra..
Men, vissa dager är bättre än andra, vissa dagar är lättare än andra.. Så är det bara..

Jag vill inte skriva mer nu, inte här, inte på fb, ingenstans..
Jag vill göra klart middagen och sen gå och lägga mig på soffan och lyssna på musik för mig själv.
Det är vad jag vill och ska göra… Sen får vi se när det kommer några ord från mig igen…

Lämna en kommentar