Oj… Morrar lite väl mycket tror jag.

Nu kommer det låta som att jag känner mig såååå gammal osv…
Men så är det inte, Jag är ju som många av er säger ”Bara 21″….

MEN, något som jag har reagerat på nu är ungdomarna ”idag”, om man säger så..
Alltså, jag har jämfört beteende och vad man gör osv med hur det var när jag va i den åldern.
Dessa ungar beter sig som skit som sina föräldrar, och det enda dom gör hemma är att sitta på sina jävla rum, med sina datorer eller tv-spel och spelar..? Dom umgås inte med vännerna, gör dom det så sitter dom i sina rum, vid tv-spelen och spelar..
Vad har hänt med det sociala livet? Vad har hänt med att umgås, och att prata?
Vad har hänt med att ha kvalitetstid med familjen? Finns det inte längre?
Och hur pratar ungarna till sina föräldrar egentligen? Vart är respekten? Den är ju som bortblåst.
Visst, jag har också varit en bitch, men inte dag ut och dag in, aldrig oprovocerat.

Jag förstår verkligen inte vad felet är, ungarna får det dom vill, när dom vill.
Dom får sitta där på sina rum och bara spela, skita i familjen utan att någon gnäller eller ifrågasätter.
Dom är väldigt sällan sociala idag. Dom är aldrig ute så som jag och mina vänner var.
Dom pratar som att dom vore vuxna, dom har noll respekt för andra.

Nu menar jag självklart inte alla, men MÅNGA av dagens ungar är såhär.
Och det är ingen som ändrar på det, det är ingen som försöker.

Tycker ni verkligen att ungarna ska sitta instängda i sina rum och spela dag in och dag ut?
Ska dom inte få mer frisk luft än när dom går till och från skolan?
Ska dom inte lära sig ha ett socialt liv redan när dom är 12-13 år?

Fortsätter det såhär så kommer INGEN att visa respekt för sina föräldrar snart, ingen kommer att prata med någon, alla kommer att vara gråa och trista för att dom bara sitter inne hela tiden.

Det är väl inte konstigt att ungarna beter sig illa när dom bara sitter inne? Gå ut, få frisk luft, LEV!

Och på tal om spel, vad jag vet så är det 18 årsgräns på till exempel modern warfare och battlefield…. Varför sitter då ungar som inte ens har gått ut eller ens börjat högstadiet och spelar dom spelen?
Är det verkligen så bra att dom gör det?

Nej, nu känner jag mig som en redig bitterfitta och ska nog sluta gnälla.
Men som sagt, det här är inte alla ungar, utan MÅNGA.
Har ni själva barn som inte är sådär, då ska ni va stolta.

Sorry om jag gjort någon upprörd, inte min mening.
Jag behövde bara få det här ur mig utan att prata med någon här hemma, har trots allt en trettonåring som bor här med så.
Lika bra att skriva om det istället.

/Thess

Lämna en kommentar