Så kan det gå, men det blev bra iaf.

Man kan bli lurad och så kan man bli grundlurad..
Vad blev jag? Eller, vi kanske jag ska säga.

Jag tror att jag nämnde ett deltidsjobb här nere för er, men är osäker.
Iaf, jag träffade C för några veckor sen och hon berättade då att jag skulle få jobba lite hos dom,
men bara då och då till en början. Fine by me, jag var nöjd med en dag varannan vecka ungefär.
Det är ju så man känner när man gått arbetslös ett tag.
Ett tag senare så pratade vi med C igen då hon berättade att G inte ville att jag skulle börja jobba innan
han hade fått träffa mig, och det kan jag förstå.
Hon skulle höra av sig senare om hur det skulle bli, men hörde aldrig av sig..
Nu några veckor senare så är jag på plats här nere igen, jag åkte med I-M ner.
Dagen efter att vi hade kommit ner så ringde hon mig och berättade att hon hade träffat G,
då hade hon nämnt mig och sagt att det var så roligt att jag skulle träffa honom osv.
G hade ingen aning om vem jag var vi det tillfället, så alltså hade C aldrig pratat med honom,
hon hade aldrig frågat honom om jobb till mig eller så.

Men, G berättade att han letar efter en kock och han bad mig ringa honom.
Sagt och gjort, jag har pratat med honom två gånger nu och på måndag ska jag ringa igen och boka ett möte.
Till en början så skulle han försöka fixa lite timmar åt mig eftersom dom har lågsäsong.

Men ja, han berättade även för mig att han aldrig hade hört något om mig men han ville iaf träffa mig.
Så nu får vi hoppas på att det går bra när jag ska träffa honom nästa vecka.

Vad säger ni, lurad eller grundlurad?

Jag måste passa på att be om ursäkt för den kassa uppdateringen också,
jag har varken haft ork, lust eller viljan att skriva något nu, men jag ska försöka skriva mer iaf.

/Thess

Lämna en kommentar