Sometimes I’m wondering why, you look at me and blink your eye…

Ni som känner mig som läser det här vet att jag har MYCKET smink varje dag, eller hur?
Alltså, jag är inte den som bara slänger på mig mascara så är jag nöjd..
Jag tar tid på mig för att få till en bra sminkning, fast egentligen är det inte så lång tid.
Inte med tanke på hur mycket smink jag egentligen har på mig.
Men, många har senaste tiden påpekat hur fin hy jag har osv,
och att jag använder mycket mindre smink nu är förut,
och att jag har ljusare sminkningar.
Det är det som är så roligt, jag använder mer smink idag än jag gjorde för några år sen.
Men nu vet jag hur jag ska göra för att inte se sminkad ut på samma sätt.
Den sminkningen jag har idag, den är helsvart…
Det är svart eyeliner, kajal och ögonskugga…
Det hade jag väldigt mycket på gymnasiet också.
Så, jag tänkte visa er en rolig sak, en bild som är tagen nu, och en under gymnasietiden.
Så ska ni få se hur jag menar med att folk säger att jag har mindre/ljusare smink.

Gammal bild:

(Klaga inte på håret, det va hemskt…)
Men, jaa.. Svart kajal, eyeliner och skugga.. Samma som nu.
Ser ut att vara MASSOR…

Det här är nu:

Svart skugga, eyeliner och kajal…
Jag har MER nu är jag hade då. Vad är då skillnaden?
Varför ser det ut som jag har mindre nu?
Teknik kallas det. Förut använde jag bara en pensel.
Jag sminkade hela kittet på samma sätt.
Det gör jag inte längre. Nu är det mer övertoningar vilket gör det snyggare.
Och det ser som sagt inte ut att vara lika mycket som det gjorde då.
Även fast jag har betydligt mycket mer idag än jag hade där.(3,5 år sen)

Där har ni svaret iaf.

Nu är det dags för mig att dra på mig resten av kläderna och lägga ner datorn i väskan osv.
Sen ska jag iväg till min hyresvärd, igen.. Och senare till bussen. 🙂

/Thess

Sonata Arctica- Shy

Lämna en kommentar