Ett år, fem månader och två dagar.

För ett år, fem månader och två dagar sedan träffade jag en kille.
(Enda anledningen till att jag vet datumet är för att det va farfars födelsedag.)
En kille som till en början verkade udda, men han var charmig.
Han visade sig ha ett enormt hjärta och en otrolig personlighet.
På två månader lyckades vi gå från att inte känna varandra alls,
till att vara otroligt nära vänner, vilket är bra.
Sedan den dagen har vi gått igenom både bra och dåliga saker,
och alltid stått vid varandras sida, i vått och torrt.

Anledningen till att jag skriver det här nu är för att jag såg vad det va för datum.
Min älskade vän fyller år idag, och jag är inte där med honom.

Om en månad flyttar jag x antal mil härifrån.
Så jag vet inte när jag kommer träffa honom igen efter det.
Han kommer att ha sitt jobb att sköta här omkring,
och jag kommer förhoppningsvis ha mitt att sköta där.
Jag har inte ens berättat för honom att jag ska flytta nu.
Vet inte ens hur jag ska göra det heller.
Inte efter att ha sett hur glad han va att jag va kvar i stan,
nu efter att min mamma flyttade alltså.

Idag är det din dag vännen, och jag hoppas den blir precis som du vill.
Grattis B på din 21 årsdag. ❤

Lämna en kommentar