Säg ingenting till mig, det hörs på stegen när du går.

Ni vet, det är många som tror att jag är olycklig,
att jag är full av hat osv på grund utan det jag skriver.

Det stämmer inte… Jag är långt ifrån det.
Visst, jag är väldigt ledsen nu för tiden, men det har sina skäl.
Vissa som jag inte vill skriva om här.
Innerst inne är jag så otroligt glad, det är jag.
Men jag har svårt att få fram det just nu för tro mig,
alla nyheter jag fått den senaste tiden har varit dåliga.
Och jag är tyvärr en sån som fokuserar på det dåliga,
inte av en dålig anledning, utan för att göra det dåliga till något bra.
Jaa, jag är singel.. Det är bara inte min tid nu, gör det mig ledsen?
Absolut, för jag hittade en kille som jag faktiskt tycker om, för den han är.
Jaa, jag blir arbetslös på onsdag… Men jag har haft det bästa året någonsin.
Och jag gör det bästa av situationen, jag letar efter ett nytt, bättre jobb.
Jag börjar om igen..
Jaa, jag har många drömmar och mål som jag ännu inte har nått,
det får mig att må riktigt dåligt över mig själv ibland.
Men, man kan inte få allt på en gång.
2008 inledde jag ett förhållande, med en bra kille, det var ett bra förhållande.
Sen gick allt åt helvete.
2010 började jag på mitt nuvarande jobb, det var det bästa som kunde hända mig då.
Samma år tog förhållandet slut, men… Det var bäst så.
I år blir jag av med mitt jobb igen, men det gör ingenting.
Antingen har jag tur och blir inringd igen, eller så hittar jag ett nytt jobb, ett bättre jobb.

Jag har haft tur dom senaste åren, så mina drömmar och mina mål, dom kommer.
Men det är en sak i taget just nu.
Vem vet, jag kanske har sån tur så det är kärleken som knackar på härnäst.
Man kan ju alltid hoppas iaf. hehe

Jag tänker inte sitta och sura över det här som händer, verkligen inte.
Jag tänker fortsätta vara den glada tjejen som jag alltid borde vara.
Den tjejen som jag har blivit sen jag fick det här jobbet.
Hon som lärde sig att vara stark, hålla huvudet högt och fortfarande vara glad,
trots att livet kanske vänder en ryggen ibland.

Min tur för lycka kommer, min tur för kärlek kommer.
Men inte just nu.

Jag är inte fylld av hat, tvärt om, det är kärlek, och mycket av det också.
Det är glädje, som jag vill dela med så många andra.

Jag är inte olycklig heller, bara ledsen.
Jag läker fortfarande ett krossat hjärta, sånt tar tid.
Och jag slutar på ett jobb där jag har underbara vänner,
klart jag blir lite ledsen, eller mycket.
Men jag blir inte olycklig för det.

Jag har för mycket bra runt omkring mig.
Kolla bara på min familj, att se dom le och vara lyckliga, det gör mig lycklig.
Speciellt min älskade lillasyster, inget slår att se henne så lycklig.

Jag har en vän, en helt fantastisk vän.
När jag pratar med honom känns det som att allt dåligt i livet är som bortblåst.
Han kan få allting att kännas bra.
Han kan få mig att känna mig bra.
Jag vet inte vad jag skulle göra utan honom faktiskt.
Jag saknar dig, det vet du va?

Men, nu hinner jag inte skriva mer här, måste fixa klart maten innan det är dags att jobba igen.
Fyra kvällar kvar.. Wish me luck.

/Tishiii

Lämna en kommentar