"Du är för smal"

Är det så? Är jag för smal?
Jag ser det inte själv.
Jag vet att jag har rasat i vikt senaste månaderna.. Men jag ser fortfarande inte att jag är ”för smal”. Visst har jag minskat o så men.
Hur ska jag göra för att hålla vikten nu? Eller gå upp ett par kg? Hjälp mig någon, snälla. Jag vill inte rasa mer i vikt nu.

Jag mår inte bra av det, kan vara därför jag mår som jag gör i övrigt också..

För smal?

//Thess   Jag älskar dig D.B

20 svar till “"Du är för smal"

  1. tycker oxå du är jättefin så som du är *L* har fått höra det där gång efter annan oxå… nu senast igår sa min granne, va bra du är gravid o börjat lägga på dig, för du såg bedrövlig ut innan … (som att jag kunde hjälpa att jag tappade ner till 44 kg till mina 158cm) kram o lyssna inte på andra, mår du bra o känner dig fin så är d huvudsaken.

    • tack så hemskt mycket 🙂 ska försöka att inte lyssna på andra, men det är svårt när det är folk som står en nära.kramkram

    • nej, BMI’t tror jag inte alls på längre.. när jag under en tid vägde över normalt sa det att jag var underviktig så.Kram

    • helt rätt. Men det är juh inte det roligaste att höra från familj att man är för smal, även fast man själv känner att man är ”lagom”..

  2. Det är DU som ska gilla din kropp o ingen annan.Om DU tycker att du e lite för smal (o det låter som du tycker det i texten) så kan du ju börja träna, äta mer kolhydrater, äta rätt för att både må bra o gå upp lite i vikt.Man kanske inte ska kasta i sig fett för jag tror inte att d e fett du vill ha mer av… Nu vet jag inte om du redan tränar men annars e det en jätte bra sak, tro mig….jag vet =)

  3. jag skulle aldrig säga det själv till dig systeryster om det inte var för att jag själv är anorektiker och vet hur det är när det går för långt.. Och det är det sista du vill… Som exempel, kolla på sjukhuset och följ Engla, hon som väger 26kg och inte vill väga ett gram mer.. Hon har en elak människa i huvudet som säger att man inte får gå upp mer. Och jag vet hur det är, jag har min djävul på axeln till och från, haft i flera år, som alltid sagt ”lägg bort hälften av mat, ät inte det och det” osv… det är därför min vän E backade ifrån mig ett tag för han blev rädd och visste inte hur han skulle göra när jag pratade om gubbar på axeln som säger vad man ska göra.. Låt det inte gå långt syster.. Det är tungt att ta sig därifrån…

Lämna en kommentar