långt dygn…

japp, det blev ett låååångt dygn för mig..
Skulle till skolan, första gången den här veckan, igår..  På väg dit så fick jag såna otroliga magsmärtor så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. Ringde mamma så jag hade någon att prata med.. Vi bestämde att jag skulle försöka gå till skolan ändå…  tjugo i nio kraschade allt, jag blev yr, kallsvettades, kändes som jag skulle svimma. allt.. ringde mamma igen, hon ville skjutsa mig till akuten..  hamna på vårdcentralen först då skolsköterskan tyckte det va bäst.. Hon som jag täffade där skickade oss DIREKT till akuten…  Väl där så fick jag träffa sjuksköterskor som tog prover o så, sen läkaren.. Dom oroade sig för blindtarmen…  Blev kvar ett par timmar, fick en tid halv två uppe på gyn så dom skulle kolla så allt såg bra ut..  Inget fel där…   Proverna jag tog tidigare på morgonen såg bra ut också.. Nu hade vi suttit där i fem timmar..  vid fyra- fem  nån gång fick jag träffa en ny läkare, han kände och klämde lite på magen o dom funderade fortfarande på om det var blindtarmen..  Så tog dom ytterliggare blodprover..(hatar sånt)   Sen fick jag veta att jag skulle bli kvar där.. jag brast ut i gråt.. Jag hatar sjukhus och vill inte alls vara där…  Dom satte dropp på mig då jag varken fick äta eller dricka..  Blev uppskjutsad till BARN avdelningen.. (lite småskoj att jag hamnade där)   där uppe låg jag nog mest och sov, mamma var där med mig tills dom skulle skjutsa upp mig till kvinnokliniken där jag skulle sova..  hela dagen var jag bokstavligt talat LIVRÄDD…  Oroade mig för vad som kunde hända och sånt… Och jag ville absolut inte vara själv..

Men, jag hade flera jätte bra sköterskor där som tog hand om mig och kom och kollade till mig hela tiden.. Kommenterade mitt hår gjorde dom också. xD
Somnade nog vid halv elva, halv tolv ungefär kom det in en familj i rummet, deras son skulle få ligga kvar över natten för samma sak som mig…

Hela natten var hemsk, kunde inte sova så bra, sov nog 30 minuter åt gången och vaknade hela tiden…  Inte alls kul..
är juh inte det lättaste att försöka sova med dropp på ena handen heller då jag brukar ha båda händerna vid mitt huvud när jag sover. ^^

Vaknade vid 6 imorse.. inte kul, kvart i sju kom sjuksköterskan in och sa att dom skulle flytta mig till en annan avdelning igen..  där uppe somnade jag en stund igen.. dom kom och tog ett till blodprov på mig vid halv åtta  tror jag det var.. då skickade jag ett mess till mamsen o sa att läkarna hade varit där..  vid tio(?) kom mamsen dit och höll mig sällskap, var dock inte ensam på rummet så det var juh inga större problem..  Magsmärtorna var borta nu och det mesta kändes bra, förutom handen där jag hade droppet då…  Fick äta frukost strax innan mamma kom, läkarna sa att jag skulle försöka, och om det gick bra o magen kändes bra så fick jag åka hem igen..  Första gången jag fick äta och dricka något på ett dygn, då hade det gått 36 timmar sen jag åt sist… hemskt…  allt gick bra, dom plockade bort droppet när mamma var där, det va inte skönt.:O   sen gick jag runt lite o kollade så allt kändes bra.. det gjorde det.. så jag fick åka hem vid elva.. sååååååå skönt..

Det här dygnet har inte varit roligt alls… hemska magsmärtor, sjukhus och nålar som jag HATAR och ingen mat. :O

Nej, det vill jag inte vara med om en gång till..  Hoppas att det inte kommer tillbaka.^^

Nu ska jag äta^^

//Thess   love you sweetheart<3

2 svar till “långt dygn…

Lämna en kommentar